Diétakeresésében vagy? Egyszerű a dolgod: állítsd össze mindennapi étrendedet a következő szuper-élelmiszerekből, amelyek elősegítik jóllakottság érzetedet, ráadásul nagyon egészségesek.

1. Zabpehely

A reggeli a nap legfontosabb étkezése, főként ha megfelelő élelmiszerekből áll.

A Kaliforniai Egyetem egy hat éves felmérést végzett, amely szerint azok, akik rendszeresen reggeliznek jelentősen alacsonyabb BMI értékkel rendelkeznek (testtömeg index), mint azok, akik kihagyják a reggelit.

A zabpehely növeli a jóllakottság érzését, több ideig a gyomorban marad, tele van rosttal és jó fehérjeforrás.

2. Hal

Talán meglepő, de a hal tényleg jóllakottságot okoz.

Azok az emberek akik halat vacsoráztak 11%-al kevesebbet kellett egyenek, ahhoz, hogy jóllakottnak érezzék magukat, mint azok, akik marhahúst ettek.

Tehát ha tehetjük, az esti fehérjeadagunk hal legyen.

3. Mogyoró és diófélék

A földimogyoró és dió elősegíti a jóllakottság érzését, ezáltal kevesebbet eszel a nap folyamán.

Egy marék dióféle fogyasztással nem ártasz a vonalaidnak, ráadásul a benne levő olajak és rostok nagyon egészségesek.

4. Saláta

A legtöbb ember úgy gondolja, ha fogyókúra, akkor saláta.

Ez azonban nem azt jelenti, hogy “szomorú” zöldeket kell fogyasztanunk, unalmas diétát követve.

A saláták nagy lehetőséget rejtenek, fogyasszuk sovány fehérjékkel, babbal, magvakkal.

Még tésztával is fogyaszthatjuk, hisz nem tartalmaz zsírt, így a tészta nem rakódik le.

5. Tojás

Nagy fehérjeforrás, amely kulcsfontosságú a szervezet egészsége szempontjából.

Egy nemrégiben végzett amerikai tanulmány szerint, azok akik reggel két tojást esznek, 400 kalóriával kevesebbet fogyasztottak aznap.

Tehát a rendszeres tojásfogyasztással hosszú távú testsúlycsökkenést érhetünk el.

6. Karfiol

Amikor fogyni próbálsz, kerülnöd kell a keményítő tartalmú zöldségeket.

A karfiol azon keményítős zöldségek egyike, amely korlátlan mennyiségben ehető.

Azon túlmenően, hogy alacsony kalóriatartalmú, jó rákellenes szer, gazdag folsavban és C-vitaminban.

A C-vitamin kulcsfontosságú tényező a zsírégetés szempontjából. Ráadásul, nagyon finom, változatosan lehet elkészíteni.

7. Alma

Napi egy almával eldobhatod a “kövér nadrágot”.

Tökéletes rágcsálni való, magas a rost- és víztartalma.

Két óriási előnye van: gondoskodik a szervezet természetes glükóz-ellátásáról (kevésbé kívánjuk az édességet és szénhidrátokat), és jóllakottságot okoz.

8. Bulgur

A magas rosttartalmú gabonát könnyű megfőzni, alig 10 perc alatt elkészül, miután felfőtt a víz.

Jó helyettesítője a fehér rizsnek és a tésztának.

Magas rosttartalma miatt sokáig jóllakottnak érezzük magunkat, szinten tartja a vércukrot, jó vas-, E-vitamin és B6-vitamin forrás.

9. Alacsony zsírtartalmú joghurt

Nemcsak mese az a sok joghurt-reklám, van némi igazság mögötte.

Egy, a Tennessee Egyetem által végzett tanulmány szerint, azok a fogyókúrázók, akik három adag joghurtot fogyasztottak naponta, kétszer annyi súlyt veszítettek, mint azok, akik nem ettek joghurtot.

Miért? Mert a benne található bioaktív vegyületek lassítják a zsír felszívódását és serkentik a zsírégetést.

10. Leves

A leveseknek megvan az az áldott jó tulajdonságuk, hogy kevesebb kalóriát tartalmaznak, magas a víztartalmuk és jóllakottságot okoznak.

Egyes tanulmányok szerint napi 300 ml leves elfogyasztásával hat hónap alatt akár dupla annyit fogyhatunk, mint levesételek nélkül, aminek az egyik oka, hogy a levesben levő lé növeli az ételek térfogatát a gyomorban, gyorsabban eltelünk, és eleve kevesebbet tudunk enni.